miércoles, 22 de febrero de 2012

la Mola


“Des d’aquí dalt, tens la millor vista de la teva ciutat” deia el meu avi cada cop que arribàvem a dalt del cim de la Mola. En la ruta que vàrem fer per Collserola, tot em recordava a les llargues passejades que fèiem amb el meu avi tots els diumenges pujant a Sant Llorenç, des de Terrassa.  I és que vaig descobrir una muntanya de Collserola molt diferent a la que sempre havia imaginat quant pujava al Tibidabo amb cotxe amb els meus pares, no m’havia imaginat que hi havia tants itineraris per descobrir en un indret tant proper a Barcelona.
 Sant Llorenç és el parc natural que uneix vàris municipis del Vallès Occidental, i concretament la Mola, un dels cims mes alts del Parc (1095m). La Mola és la muntanya que corona la ciutat de Terrassa pel nord, un indret que us convido a descobrir pels que us agradi la muntanya, ja que hi ha gran varietat d’itineraris, i pels mes aventurers, us convido a pujar-hi de nit ja que a dalt de tot hi ha un restaurant on s’hi pot sopar i gaudir d’unes vistes impressionats del Vallès de nit (ara bé agafeu un lot que sinó malament).


A l'esquerra, imatge del monestir benedictí del S.IX (part d'ell habilitat com a restaurant). A la dreta el Burro Català, mitjà de transport per als monjos en el seu temps, i actualment utilitzat per pujar les previsions del restaurant.