lunes, 13 de febrero de 2012

Terrassa

En tots els posts que aniré escribint, em referiré a la meva ciutat, Terrassa, ja que és on he nascut i la que he anat fent meva al llarg del temps.
En el cròquis que vaig fer a classe i que adjunto, destaco varis trets que considero característics de la meva ciutat. En primer lloc les xemeneies, Terrassa és una ciutat marcada pel modernisme i la industrialització, on el sector del textil va impulsar el que és avui un patrimoni únic en el seu gènere a Catalunya on destaquen edificis com el Vapor Aymerich, la masia Freixa o la casa Alegre de Sagrera. Ara bé per a mi un tret característic que em crida l'atenció quan em miro la ciutat de lluny, és la gran quantitat de xemeneies que s'han restaurat i s'han deixat com a monuments en places de la ciutat, com a record de la revolució industrial del textil (potser masses).
En segon lloc, poso enfasi en el Parc de Vallparadís, el pulmó verd de Terrassa. Vallparadís és un parc nascut on abans hi havia un torrent, que travessava i dividia la ciutat, i que amb el pas del temps s'ha convertit en el Central Parc dels terrassencs (deixeu-me ser agosarat, però n'estem molt orgullosos) actualment és zona d'esbarjo i centre d'acollida dels grans espectacles i esdeveniments que es donen a la ciutat (un d'ells el festival de jazz que s'hi fa cada any).
Per últim, després de fer-vos de guia turístic per la meva ciutat, també la criticaré una mica, en el cròquis marco un traçat de línies que marquen les avingudes principals de Terrassa. Poso rellevancia en aquest tema, ja que Terrassa no és una ciutat que brilli per la seva gran funcionalitat urbanística, per ser mes exactes, en aquest tema és bastant grisa. be aquest tema ja el desarollaré en algun altre post.

Museu de la ciencia - Masia Freixa - Xemeneia restaurada - Parc de Vallparadís